17 Mayıs 2012 Perşembe

30. Yaş

Meşhur şiirdeki gibi ömrün yarısına doğru hızla ilerlerken....
Sonunda ben de 30 yaşında oldum. Yavaş yavaş insanı endişelendiren ama bir yandan da bir "insanın en verimli çağları" denilen yaşlar başlıyor. Dün gece ilk doğumgünü mesajım geldiğinde ilk hissettiğim hüzün oldu. Hani mağazalarda fiyatları düşük göstermek için fiyatları 29.90 tl olarak yazarlar ya mesela, hani 30 değil ama 29.90. İşte 29. yaş da böyleydi. 30 değil  20'lerin başları da değil ama en azından hala 20'li bir yaş :) 
İlk gençlik yıllarımda ömrümde en çok merak ettiğim yaşlarım 20 ile 30 yaşlar arasıydı. Hayatımın çoğu dönüm noktalarının bu seneler içinde gerçekleşeceğine inanıyordum sanki. Bundan sonrasını bilemem tabi ama gerçekten de 20'li yaşlarım çok farklı geçti. Bu 10 sene bana büyük sevgiler, yenilikler, yenilgiler, mutluluklar ve zaman zaman hayalkırıklıkları verdi. Yani büyük kazançlar, tecrübeler.  Aşık oldum en önemlisi, ömür boyu sürecek dostlar edindim, okul hayatından iş hayatına geçtim, evlendim, görmek istediğim şehirleri gördüm-sokaklarında gezdim-fotoğraflar çektim.Ve 20.li yaşları bitirirken bir kadının hayatında yaşayabileceği en güzel duyguyu tattım, "Anne" oldum. Kızımla aramızda 30 yaş gibi uzun bir zaman dilimi oluşu beni biraz ürkütüyor ama yine de bu yaşımın  anlamı kızımın varlığı olacak. Evet onunla aramızla bir dolu kuşak var ama yine de onunla arkadaşlığı başarabilen bir anne-kız olacağımıza eminim. 
30. yaş ve sonrası...Biliyorum bundan sonra zaman daha hızlı akacak. Belki 40'lı yaşların gelişi daha çabuk olacak ama eninde sonunda ve gerçekten her yaşın tadı bir başka olacak. 
Ama 30'dan öncesinden daha dingin daha olgun olacak. Bundan sonrası için tek beklentimse; 20'li yaşların bana verdiği herşeyin sağlıkla ve huzurla yaşamımda kalması. Elbette yeni insanlar, başlangıçlar, heyecanlar olacaktır ama önceliğim kalbimdeki ve yaşamımdakilerin yerlerini korumaları :)
30.yaşımı anlamlandıran herkese ve her şeye minnettarım. Hepsinin 60. yaşımda da benimle kalması dileğiyle...

Hiç yorum yok: